همشهری آنلاین: نایب رییس مجلس شورای اسلامی در هنگام بررسی استیضاح وزیر اقتصاد با اشاره به نطق استیضاح‌کنندگان، خواستار رعایت بحث‌های امنیتی در مذاکرات شد.

محمدرضا باهنر که در غیاب لاریجانی که به منظور دیدار با یک هیئت از کشور مصر جلسه علنی بررسی استیضاح وزیر اقتصاد را ترک کرده بود اداره جلسه امروز را بر عهده داشت، در این رابطه گفت: یکی از عزیزان استیضاح کننده به مقوله پولشویی اشاره کردند. این ادعا مدتی است از سوی نظام بین‌الملل علیه کشور ما مطرح شده که البته ما بخشی از آن را سیاسی می‌دانستیم و بخشی را واقعی.

وی افزود: ما معتقد بودیم باید قوانینی در راستای مبارزه با پولشویی تصویب شود که این اتفاق افتاد و دولت هم همت و جدیت خوبی در این راستا داشته، به طوری که همان نهادهای بین‌المللی که به ما ایراد می‌گرفتند اکنون اذعان دارند که دولت جمهوری اسلامی در مبارزه با پولشویی قدم‌های مثبتی برداشته است.

باهنر یادآور شد: نمایندگان در صحبت‌ها و مذاکرات خود در خصوص استیضاح وزیر اقتصاد بحث‌های امنیتی را رعایت کنند و آن را به سایر مسائل خلط نکنند.

لاریجانی پس از سپردن اداره جلسه به محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس ضمن گپ و گفتی کوتاه با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور جلسه علنی را ترک کرد. وی پس از ده دقیقه به مجلس بازگشت و اداره جلسه را به عهده گرفت.

 

 

کد خبر 150055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز